joi, 22 aprilie 2010

Oh, my god... they killed taz!!!

Ca in fiecare an de ziua lui, TAZ-ul isi face de cap. Va spuneam deja ca saptamana asta tinerii sub 31 de ani din redactie au preluat conducerea. S-au schimbat astfel oamenii care conduc cu adevarat ziarul, cu cei mai putin experimentati. In departamentul "Berlin" Mareike Müller (practicanta) a preluat functia de secretar de redactie, iar Susanne Gannot, cea care ocupa in mod normal functia, a devenit un simplu redactor. Toti redactorii cu varste peste 31 de ani au primit sarcini de la cei tineri. Subiectele le-au apartinut in totalitate "kinderilor". Pagini importante din ziar nu s-au regasit printre preferintele lor si astfel au fost lasate afara. Altor subiecte li s-a acordat o importanta mai mare decat in mod normal.



Inca de la inceput se astepta un impact major asupra cititorului. Abia dupa 3 zile de citit si rasfoit, opinia cititorului pur si simplu a explodat! Astazi au venit mailuri cu zecile: unii laudau noua conducere si noul format, s-au bucurat de "energia" emanata prin textele publicate saptamana aceasta, altii, cei mai multi, ar fi vrut sa rupa ziarul in mii de bucati si sa-l trimita pe rand inapoi in redactie (am parafrazat unul dintre comentarii). Interesant este ca TAZ-ul adora sa se joace cu cititorii sai, sa ii provoace si chiar sa ii seduca. A facut asta in nenumarate randuri. In urma cu cativa ani a lasat ziarul pe mana unor artisti si mai apoi chiar pe mana unor politicieni sau a publicat un ziar intreg cu pasaje dintr-o carte. Iar dupa autocaracterizarea de pe site, ziarul este un amalgam plin de suspans intre informatie relavanta, entertainment inteligent si iritare! ("Das Blatt selbst ist eine spannende Mischung aus relevanter Information, intelligenter Unterhaltung und Irritation".)
Indiferent cum ar fi, cert e, ca TAZ-ul va reveni luni in vechiul format, cu vechea conducere si vechile pagini, eliminate saptamana asta, reintorduse. Si... ghici ce? Multi dintre cititori il vor savura atunci mult mai mult. Nu e si asta o strategie de marketing buna?

2 comentarii:

  1. Ba, facem si noi asa cu BZ-ul. Il lasam pe mana cuiva, candva, un numar doar, sa vedem ce iese. Mi se pare extraordinar de curajoasa si de faina ideea. Respect!

    RăspundețiȘtergere