duminică, 21 martie 2010

3 weeks down, 10 more to go!

Au trecut 3 saptamani de cand sunt la Berlin. Am cunoscut 15 oameni noi. Unii, oameni de radio, altii de televiziune, ziaristi, jurnalisti independenti sau de stat, unii interesanti, altii pur si simplu ciudati, dar in sensul bun. Toti jurnalisti.

Am cunoscut mai bine oamenii de la bursa: Heiner Noske, un fost jurnalist, care la interviu parea foarte dur si rece, este de fapt un domn tare amabil si haios. Jürgen Vietig este si el un domn tare haios, parca mereu stresat si terorizat de faptul, ca mai ales la intalnirile organizate de el, intarziem in draci! E tipic neamt, e mereu punctual! Noi, nu prea!

Nu in ultimul rand, l-am cunoscut pe Clemens Schöll (foto), cel care conduce programul "Medien-Mittler zwischen den Völkern". E nostim, mai ales atunci cand rade: ne scoate din minti si ne facem sa ne tinem de burta de ras si asta pentru ca trebuie sa radem cumva launtric, pentru a nu-si da seama ca radem tocmai de el, ci de gluma zisa. Imi e greu sa explic rasul lui...e ca si cum ar fi o cobinatie dintre un personaj malefic din filmele americane si un om care cam intr-o ureche. :)


In ultimele 3 saptamani am asistat la tot felul de discutii si dezbateri despre temele de interes general din Germania si asta pentru a ne familiariza cu temele frecvente de aici pentru cand vom incepe practica. Asa am vizitat fabrica de panouri fotovoltaice Solon, am fost la Stasi-Museum, la DDR-Museum,


am vizitat Bundestag-ul si am asistat la sedinta din plenul Parlamentului, am discutat cu politicieni si am dezbatut situatia economica a Greciei, criza economica mondiala si multe altele. Am fost in Frankfurt (Oder), un orasel din fosta DDR, in care nu pare sa se mai intample nimic. E cam trist, traieste insa prin Universitatea Viadrina, recunoscuta international, ca fiind una dintre cele mai importante, atunci cand vine vorba de Drept sau Stiinte Economice si Politice. Am trecut la pas peste podul care leaga doua state: Germania si Polonia.

Dupa doar 300 m ajungi peste Oder in Slubice. Oraselul de la granita cu Germania se bucura de o mare popularitate, deoarece aici vin nemtii fumatori (sau contrabandistii) sa isi se aprovizioneze cu tigari ieftine :) ...

Am vizitat redactia postului de televiziune ZDF, un fel de TVR2 al nostru si ne-am facut de cap prin studioul de la "Das Morgen Magazin", matinalul postului tv.



De asemenea am discutat cu producatorii emisiunii "Maybrit Illner", un talk-show cu tenta politica moderat de jurnalista care da, de altfel, si numele emisiunii. In luna mai planuim sa ajungem sa asistam de pe platou emisiunea in direct. Sper sa ne iasa!

Au trecut deci 3 saptamani de cand bantuiesc si spionez Berlinul, orasul si oamenii de aici. Sunt multe natii, deci nu te simti strain. Nimeni nu te priveste ciudat pentru ca esti altfel, ba chiar asta ti se si impune aici. Sa fii altfel! Sa fii boem! Berlinul e un oras al artistilor. Inginerii ar fi cu totii someri si asta pentru ca Berlinul a incetat demult sa mai produca, ci a ramas un oras al serviciilor. Arta si cultura e insa la ea acasa aici. Zeci de evenimente se intampla zilnic si iti dai seama ca esti coplesit, nu poti face fata ofertei. Eu incerc sa fac fata, sa vedem daca reusesc, mai sunt 10 saptamani to go!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu