luni, 8 martie 2010

Zidul a zdrobit ghioceii de 8 martie

Astazi a fost 8 martie...si daca nu era Serba, care sa imi trimita sms de dimineata cu mesajul "La multi ani, femeie!" as fi uitat complet ca e asa-zisa "ziua a femeii". Aceasta sarbatoare comunista si-a atins anul acesta, din cate am inteles, centenarul. 8 martie se sarbatoreste deobicei pentru a arata admiratia si respectul in fata femeilor, dar si de multe ori pentru a lupta pentru drepturile sociale ale femeilor. Insa eu cred ca e vorba de mai mult decat atat. Pana astazi pentru mine ziua de 8 martie era o zi frumoasa de primavara, in care numaram zilele pana la ziua mea de nastere si ma bucuram de mireasma florilor. Frezii, lalele, ghiocei si ohhh da, zambilele! Un amestec de parfum care este practic peste tot: in piete, in tramvai sau troleibuz, pe holurile scolilor si pe birourile doamnelor. Astazi am simtit cu adevarat ca imi lipseste acest mic gest, fie si el formal, de a primi in dar o floare.
Am urmarit cu mare atentie strazile Berlinului astazi. Nimeni nu ducea flori nimanui. Doar un batranel care urca scarile de la metrou spre Friedrich Straße tinandu-se de balustrada cu mana dreapta, tinea cu grija sub bratul stang un buchet invaluit intr-o hartie albastra pe care scria simplu: "Blumen".
Aici serbarea zilei de 8 martie este pur comunista si nimeni nu pare sa aiba timp sa se gandeasca la faptul ca, poate, e doar un gest frumos.
In drum spre casa, la Alexanderplatz doar niste nostalgici cu ziare "Die rote Flahne" (Drapelul rosu) de vanzare, si un grup de feministe, pledau pentru "ziua femeii" de odinioara. Aici mirosul de primavara a fost zdrobit de zidul care a cazut acum 20 de ani. Veni-mi-ar primavara!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu