duminică, 7 martie 2010

ICH STEH AUF BERLIN!

Oh da, am cam tras chiulul in ultimele zile. Sincer, mi-a fost tare lene ... dar, astazi m-am trezit cu o pofta nebuna de a povesti ce a mai vazut ochiul vigilent al lui "SpiOance" prin Berlin. Am stat, am observat si un lucru este clar: "Berlin" este un cult pentru cei care traiesc aici! "Das ist Berlin!" strigau niste tineri in miez de noapte in S-Bahn, foarte entuziasmati de seara pe care o petrecusera in oras. Am fost la un party cum doar in filme mai vazusem pana ieri. Haos! Un apartament pus la dispozitia tuturor. Oameni care abia se cunosc, inghesuiala, muuulta bere, dar si vin rosu si muzica data foarte tare! Daca ti-e foame, e simplu: mergi la bucatarie si iti faci propria pizza. ;) Oh, dar atmosfera explodeaza cu adevarat abia cand incep sa se auda primele acorduri ale piesei intitulate simplu si sugestiv: "Berlin". Formatia se numeste "Ideal", iar piesa vine din anii 80. Pentru cei care stiu germana, atasez si textul, care vorbeste despre tot ce inseamna "Berlin".

"Ich fühl mich gut! Ich steh auf Berlin!" ("Ma simt bine! Imi place Berlinul!")




Bahnhof Zoo, mein Zug fährt ein,
ich steig aus, gut wieder da zu sein.
Zur U-Bahn runter am Alkohol vorbei,
Richtung Kreuzberg, die Fahrt ist frei,
Kottbuser Tor, ich spring' vom Zug,
zwei Kontrolleure ahnen Betrug.
Im Affenzahn die Rolltreppe rauf,
zwei Türken halten die Beamten auf.
Oranienstraße, hier lebt der Koran,
dahinten fängt die Mauer an.
Mariannenplatz rot verschrien,
ich fühl' mich gut, ich steh' auf Berlin!

Ich fühl' mich gut! (Wir steh'n auf Berlin)
Ich fühl' mich gut! (Wir steh'n auf Berlin)

Graue Häuser, ein Junkie im Tran,
es riecht nach Oliven und Majoran.
Zum Kanal an Ruinen vorbei,
dahinten das Büro der Partei.
Auf dem Gehweg Hundekot, ich trink Kaffee im Morgenrot.
Später dann in die alte Fabrik,
die mit dem Ost-West-Überblick.
Zweiter Stock, vierter Hinterhof, neben mir wohnt ein Philosoph.
Fenster auf, ich hör' Türkenmelodien,
ich fühl' mich gut, ich steh' auf Berlin!

Ich fühl' mich gut, wir steh'n auf Berlin!
Ich fühl' mich gut!Ich fühl' mich gut! (Wir steh'n auf Berlin)
Wir fühl'n uns gut! (Ich steh' auf Berlin)

Nachts um elf auf dem Kurfürstendammläuft für Touristen Kulturprogramm,
teurer Ramsch am Straßenstand,
ich ess' die Pizza aus der Hand.
Ein Taxi fährt zum Romy Haag,
Flasche Sekt hundertfünfzig Mark,
für'n Westdeutschen, der sein Geld versäuft.
Mal sehn, was im Dschungel läuft,
Musik ist heiß, das Neonlicht strahlt.
Irgendjemand hat mir 'nen Gin bezahlt,
die Tanzfläche kocht, hier trifft sich die Scene,
ich fühl' mich gut, ich steh' auf Berlin!

Ich fühl' mich gut! (Wir steh'n auf Berlin)
Ich fühl' mich gut! (Wir steh'n auf Berlin)
Berlin, Berlin, Berlin, ...Berlin, Berlin, Berlin, ...
Ich fühl' mich gut! (Wir steh'n auf Berlin)
Ich fühl' mich gut! (Wir steh'n auf Berlin)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu